onsdag 14 november 2012

KVIU

Det är redan onsdag gott folk, vilket betyder att det endast är två dagar kvar till helg!

Dagen har haft en internationell touch för min del, med syfte på två saker. Den första är att jag har blivit vald till posten för det internationella utskottet, vilket känns väldigt roligt. Jag har nu därför två poster, men ser inte detta som något problem, utan snarare som en fördel. Jag hoppas kunna samla lite inspiration genom att vara med i styrelsen och få en annan slags inblick i vad som faktiskt sker där, samt vara aktiv internationellt med andra kogvetrelaterade saker och därmed förhoppningsvis få lite idéer kring något spännande att skriva om här på bloggen.

Den andra internationella saken för dagen var en föreläsning om utlandsstudier som gjorde mig, och förmodligen många andra, väldigt sugna på att åka utanför Sveriges gränser i slutet av programmet och få se något nytt. Eftersom jag redan bott utomlands en gång vet jag av egna erfarenheter hur otroligt mycket det kan stärka en som person och hur mycket man kan lära sig av det, även om det förstås innebär såväl utmaningar och motgångar som roligheter. Jag är återigen sugen på att få uppleva en annan kultur och ett annat land, träffa nya människor och utveckla mina språkkunskaper, även om detta för min del inte är aktuellt för ens om två år. Om du möjligtvis missade föreläsningen idag och känner dig sugen på att läsa mer angående utlandsstudier kan du kika in här: http://www.student.liu.se/ut?l=sv

Den lilla uppdateringen angående overallsinvigningen kan jag skriva lite mer om en annan dag då jag måste rusa nu, men en sak är i alla fall säker - lerig blev man!

Inga kommentarer: