lördag 15 december 2012

Lördagsglädje

Det är lördag och eftersom lördagar förmodligen är veckans bästa dag och man på veckans bästa dag ska bjuda på något extra, så kommer här en liten koggig "kul-att-veta" fakta som jag fick tips om:

"14 miljoner intressanta platser (POI - Point of Interest), har de kinesiska versionerna av navigationsprogramvaran från Audi. Det är cirka tio gånger så många som för Europa. Anledningen är att kineser tittar mindre på gatunamn och mer på landmärken såsom byggnader, restauranger eller kulturinstitutioner."

Kanske är det därför kineser alltid tar kort på allting, överallt, hela tiden?

Utöver detta bjuder lördagen på fortsatt snöfall men tack och lov mildare temperaturer. De -21 graderna vi hade här igår kändes ganska rejält i både ben, händer och ansikte, och jag tycker personligen att ett par minusgrader är mer lagom. Snön kan dock gärna få ligga kvar. Man känner att stämningen i Linköping börjar närma sig jul och att stan snart ska tömmas på studenter. Jag tror att de allra flesta, precis som jag, är riktigt sugna på att få åka härifrån ett tag nu och fira jul och nyår med familj/vänner, för att sedan komma tillbaka om några veckor med massvis av ny energi! Om det mot förmodan skulle vara någon som ännu inte hunnit få någon julstämning så är mitt enda tips: kolla på julkalendern. Det kan vara en av de bästa på väldigt, väldigt många år!

Inga kommentarer: