tisdag 6 november 2012

Ny redaktör

Nu är det höst igen, eller ska man redan säga vinter kanske.. Med hösten kom i vilket fall även kogvetsektionens höstmöte. Höstmötet innebär bland annat val av diverse poster, där många av dem ges ut till de nya, energirika och taggade ettorna. Däribland var jag, som fick äran att bli Cogitobloggens nya redaktör. Det ska bli roligt att få ha ansvaret över bloggen och se till så den uppdateras med jämna mellanrum om smått och gott från kogvets värld :)

Så, var ska man börja? Förhoppningsvis kommer jag få lite inspirations- och skrivhjälp från andra intresserade kogvetare, men eftersom jag i skrivande stund inte vet vilka dessa själar kan tänkas bli så kan jag börja med  att presentera mig själv. Jag heter Frida Engslätt och går som sagt första året på Kogvetprogrammet. Eftersom vi redan är inne i November månad (herregud vad tiden flyger iväg!) har vi ettor redan gått på programmet i ca tre månader och allting känns otroligt bra. Faktiskt bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Intressanta kurser, engagerade och otroligt kunniga föreläsare, glada och framförallt hjälpsamma människor på programmet och en otroligt härlig stämning på campus överlag har fått oss ettor att känna oss otroligt välkomnade till både programmet och Linköping. Massvis av roligheter har redan fyllt de första månaderna och mer kommer det säkerligen bli. Jag kommer från Stockholm, men känner redan hur jag stortrivs i en mindre stad som Linköping. En stad där alla är glada mot varandra, där man stöter på öppna människor som faktiskt hälsar på gatorna och där man kan cykla över allt och bojkotta bilen/bussen/tunnelbanan. Men framförallt, en stad där många av oss lever samma liv, ett liv fullt av studier kombinerat med massvis av skoj!

Jag ska försöka skriva om så mycket som möjligt av det vi upplever här, men som jag nämnde tidigare blir allting roligare för både er och mig om jag får några hjälpande, inspirerande själar att bolla idéer med. Är du intresserad av att vara med på ett hörn är det bara slänga iväg ett mail till redaktor@kogvet.se. Hoppas vi ses!

Inga kommentarer: